پویش پارت آدرین واردکننده تسمه های صنعتی و ماشینی و تولید کننده وایر شمع در ایران
انتقاد شرکت آلمانی از وابستگی بیش از حد صنعت خودروی اروپا به آسیا
خبرگزاری تسنیم

۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

رئیس شرکت آلمانی بوش در گفتگو با یک روزنامه محلی تأکید کرد که بخش خودروسازی اروپا برای قطعات حیاتی مانند نیمه تراشه و سلول‌های باتری بیش از حد به آسیا و سایر مناطق وابسته شده است.

 

 

1622194 e1642612067981

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس شرکت آلمانی بوش در گفتگو با یک روزنامه محلی تأکید کرد که بخش خودروسازی اروپا برای قطعات حیاتی مانند تراشه و سلول‌های باتری بیش از حد به آسیا و سایر مناطق وابسته شده است.

بر اساس این گزارش، تراشه‌های خودرو و سلول‌های باتری به دو جزء مهم در عصر خودروهای برقی و بدون راننده تبدیل شده‌اند و خودروسازان اروپایی را وادار به تکیه بر تامین‌کنندگان آسیایی کرده‌اند، چرا که صنعت محلی در ایجاد ظرفیت تولید کند بوده است.

فرانتس فرنباخ، رئیس هیئت نظارت شرکت بوش که در پایان سال از سمت خود کناره گیری می کند، به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ گفت: بله، ما بیش از حد به مناطق دیگر وابسته شده ایم و نیاز به تغییر مسیر است.

وی گفت: اما این موضوع تقصیر سیاست ها نیست، بلکه به بهینه سازی هزینه در زنجیره تامین مربوط می شود. صنعت خودرو کم کم از خود می پرسد که عرضه مواد اولیه به خصوص برای سلول های باتری به چه شکلی خواهد بود.

شرکت‌های آلمانی از جمله فولکس‌واگن (VOWG_p.DE) که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ شش کارخانه بزرگ سلول‌های باتری را با شرکای خود در اروپا بسازد، برنامه‌هایی را برای بازگرداندن سلطه خود بر بازار طراحی کرده اند.

کمبود جهانی تراشه‌های خودرو این مشکل را برجسته کرده است و باعث شده اتحادیه اروپا برنامه‌های یارانه‌ای را برای جذب تراشه‌سازان به این قاره اجرا کند.

بوش، بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو در جهان، امسال یک کارخانه تراشه ۱ میلیارد یورویی (۱.۱ میلیارد دلاری) را در آلمان افتتاح کرد که بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ این شرکت محسوب می شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.