پویش پارت آدرین واردکننده تسمه های صنعتی و ماشینی و تولید کننده وایر شمع در ایران
انواع تسمه صنعتی و قیمت آن در بازار بشناسید؟

انواع تسمه صنعتی و قیمت آن در بازار بیشتر آشنا شوید​

.

یکی از قطعاتی که در صنعت مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد، تسمه‌ها هستند. این قطعات از قسمت‌های اصلی ماشین آلات، دستگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها هستند. تسمه‌های صنعتی در انواع و جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند که هر یک کاربرد مختص خود را دارند. این قطعه سایز‌ها و برند‌های مختلفی دارد. برای آشنایی بیشتر با این قطعه پرکاربرد در صنعت و معرفی انواع تسمه صنعتی و قیمت آن‌ها با ما همراه شوید.

انواع تسمه صنعتی

فهرست مطالب

انواع تسمه صنعتی کدامند ؟

تسمه‌های صنعتی قطعات بسیار متنوع، با کاربردهای بسیار مختلفی هستند. به نوعی که وجه تشابه برخی تسمه‌های صنعتی فقط در ظاهر آنها است. در برخی از آن‌ها مقاوت کششی و در بعضی میزان اصطکاک مهم است و برخی منعطف هستند. تسمه‌های صنعتی مطابق محل قرار گیری، نحوه و میزان مصرف، با جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

سرعت، میزان تنش و حرارت حاکم در دستگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، پس آلیاژ تسمه‌های صنعتی باید به گونه‌‌ای باشد تا بتواند در این شرایط استقامت لازم و کیفیت خوبی داشته باشند. برای طراحی انواع متنوع تسمه‌های صنعتی به این نکته توجه می‌شود و قبل از تولید محصول تمام نکات را بررسی می‌کنند. سپس با آزمایش تسمه‌های تولید شده از چگونگی عملکرد و کیفیت آن‌ها مطمئن می‌شوند.

آلیاژ تسمه‌های صنعتی

انواع تسمه صنعتی در بازار و کاربرد آن‌ها

تسمه ذوزنقهV شکل

تسمه v شکل یا ذوزنقه: از تسمه‌های ذوزنقه‌‌ای برای انتقال نیرو در مسیرهای بزرگ استفاده می‌شود و در انواع متنوعی طراحی و ساخته می‌شود.

تسمه گرد

تسمه گرد: از این نوع تسمه برای انتقال نیرو در سیستم‌های کوچک با قدرت کم استفاده می‌شود.

تسمه تخت

تسمه تخت: از این نوع تسمه برای فواصل طولانی استفاده می‌شود. این نوع تسمه می‌تواند در سرعت‌های بسیار بالا مانند ۳۷۳ کیلو وات با سرعت ۵۲ متر در ثانیه، جایی که تسمه‌های عریض است، انتقال قدرت را به خوبی منتقل کند. جنس این نوع تسمه از پارچه، چرم، پلیمر و یا لاستیک است.

تسمه تخت

تسمه آجدار: این نوع تسمه صنعتی یک نوع تسمه طولی با شیار است. امکان پخش یکنواخت تنش را در سطح تماس میان پولی و تسمه ایجاد می‌کند. با توجه به انواع تسمه‌ها، برای تولید این نوع تسمه از مدل تخت و v شکل الگو بردای شده است. از این نوع تسمه برای ساخت دستگاه‌های خانگی مانند میکسر، ماشین لباس شویی و… استفاده می‌شود.

تسمه آجدار

تسمه چند شیار: با قرار گرفتن چند تسمه v شکل کنار هم، تسمه چند شیار ساخته می‌شود. همین ویژگی موجب نازک‌تر شدن و افزایش انعطاف پذیری آن می‌شود. از این نوع تسمه برای انتقال قدرت در مجموعه‌های بزرگ استفاده می‌شود.

تسمه پروانه یا دینام

تسمه پروانه یا دینام: در میان صنعتگران به هر دو نام شناخته می‌شود و در صنعت کاربرد زیادی دارد. از نظر جنبه‌های فنی، زیر مجموعه تسمه‌های انتقال قدرت است.

تسمه‌های صنعتی و کشاورزی دور متغیر

تسمه‌های صنعتی و کشاورزی دور متغیر: این نوع از تسمه‌های صنعتی در اره‌های نواری استفاده می‌شود و کاربرد غیر صنعتی در ماشین‌های کارتینک و… دارند.

 

تسمه انتقال قدرت

تسمه انتقال قدرت: از آنجایی که نیروی چرخشی را از یک جسم دوار به جسم دیگری انتقال می‌دهد و باعث چرخش آن می‌شود، دارای اهمیت زیادی است. در ادامه به بررسی برخی از تسمه‌ها می‌پردازیم.

تسمه تایم چیست و چه کاربردی دارد؟

تسمه تایم یا تسمه تایمینگ یکی از انواع تسمه‌های صنعتی است که برای انتقال حرکت به طور دقیق و محاسبه شده استفاده می‌شود. کاربرد تسمه تایم بیشتر در صنعت خودرو سازی و در موتور‌های احتراق داخلی است. به طور کلی می‌توان گفت تسمه تایم موجب چرخش و حرکت داخلی سوپاپ‌ها می‌شود.

این نوع تسمه در ایران در جنس‌های متفاوت و ترکیبات خاص از جنس پلاستیک و پلی اورتان ساخته می‌شود. تسمه تایم یکی از انواع حساس تسمه‌های صنعتی است که با دقت بالایی تولید می‌شود.

برای دارا بودن قابلیت تنظیم زمان کاری، تسمه تایم بیشتر با دنده‌هایی عمود بر راستای طولی تسمه و به صورت افقی تولید می‌شود. این نوع تسمه بیشتر با مقاوت بالایی ساخته می‌شود تا در مقابل تغییر طول بر اثر تحمیل نیروی کشش و با گذشت زمان مقاومت خوبی داشته باشد. تسمه تایم از یک سری کد‌های تشکیل شده با عدد و حروف مشخص می‌شود که به نوعی مشخص کننده اطلاعات فنی تسمه تایمینگ است.

تسمه تایم یا تسمه تایمینگ یکی از انواع تسمه‌های صنعتی است .

کمی هم درباره تسمه نقاله صنعتی بدانید !

تسمه نقاله صنعتی یا نوار نقاله در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. نوار نقاله بارگیری، یکی از دستگاه‌های ضروری برای بسته بندی است. از این تسمه که به آن کانوایر نیز گفته می‌شود، برای جابه جا کردن مواد اولیه، محصول نهایی در کارخانه و خطوط تولید استفاده می‌شود. این تسمه برای نقل و انتقال مواد سنگین با حجم زیاد بسیار مناسب است. در برخی از موارد لازم است نوار نقاله شیب دار باشد، تا جابه جایی مواد با سرعت بیشتر و بهتر انجام شود.

تسمه نقاله برای نقل و انتقال مواد سنگین با حجم زیاد بسیار مناسب است.

قیمت تسمه صنعتی

انواع تسمه‌های صنعتی در بازار، با برندهای مختلف وجود دارد. متقاضیان می‌توانند بر اساس نیاز خود تسمه‌های صنعتی را خریداری کنند. در حال حاضر این تسمه‌ها توسط شرکت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

اما آنچه واضح است با افزایش متریال به کار رفته در تولید تسمه صنعتی، نرخ آن بالاتر می‌رود. بنابراین با افزایش ابعاد طولی، عرضی و ضخامتی تسمه، هزینه آن بالاتر می‌رود. اما عوامل دیگر بر قیمت تسمه صنعتی تاثیر می‌گذارند که برخی آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • برند تولید کننده: یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار بر قیمت تسمه صنعتی برند سازنده آن است، زیرا برند نه تنها در طول عمر و کیفیت تسمه بلکه بر تضمین طول عمر دیگر قطعات موثر بر تسمه نیز تاثیر می‌گذارد.
  • دقت تولید: دقت و حساسیت تولید بعضی تسمه‌های صنعتی مانند تسمه تایمینگ و انتقال قدرت از دیگر تسمه‌ها بالاتر است. تولید آن‌ها با استفاده از دستگاه‌های بسیار دقیق با تکنولوژی جدیدتر و با صرف زمان بیشتری انجام می‌شود. این عوامل نیز بر قیمت تسمه صنعتی تاثیر می‌گذارد.
  • افزونه‌های تسمه صنعتی: برای افزایش قدرت سایشی و بالابردن ضریب اصطکاک از افزونه‌های لایه‌های سطحی و افزونه‌های داخلی که در بیشتر موارد مفتول‌های فلزی هستند استفاده می‌شود.
در قیمت تسمه‌های صنعتی .

مزایای تسمه‌های صنعتی چیست ؟

تسمه‌های صنعتی از مزایای زیادی برخوردار هستند که می‌توان به برخی از آن‌ها به شرح زیر اشاره کرد:

 

عمر مفید تسمه‌ها اغلب چقدر است؟

تسمه‌ها به عنوان یک عامل محرک، وظیفه انتقال نیرو و گرداندن دستگاه‌های مهم صنعتی را بر عهده دارند، اما دارای طول عمر هستند و مادام العمر نیستند. ممکن است تحت تاثیر عواملی که قبلا اشاره کردیم دچار آسیب شوند. از آن جایی که تسمه‌ها قابل تعمیر نیستند، بهتر است افراد با مراقبت‌های لازم و بررسی‌های سالیانه برای افزایش طول عمر و صرفه جویی در موارد اقتصادی، گامی بردارند.

تسمه‌های صنعتی یک عامل محرک، وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند،

قیمت روز تسمه‌های صنعتی

طی سال‌های گذشته انواع تسمه‌های ایرانی در کنار انواع خارجی آن، با بهترین کیفیت در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است. این تسمه‌ها با شرایط و کیفیت خوبی تولید شده اند. متقاضیان خرید تسمه‌های صنعتی چه نوع خارجی و چه نوع ایرانی آن، می‌توانند برای خرید از شرکت‌های تخصصی و مراکز ایتنرنتی استفاده کنند. برخی تولید کنندگان از این طریق محصولات خود را بدون واسطه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های ایتنرنتی با مشاهده انواع تسمه‌های صنعتی، برند سازنده و قیمت آن‌ها، از قیمت روز انواع تسمه‌های صنعتی آگاه شوند.

نتیجه گیری

همان طور که بیان کردیم، از تسمه‌های صنعتی با توجه به خصوصیات و کاربردی که دارند در زمینه‌های مختلفی در صنعت استفاده می‌شود و از مهم‌ترین نیازها در زمینه صنعت هستند. استفاده از تسمه‌ها در کارخانه‌ها و بعضی موارد دیگر صنعتی موجب راحتی و سهولت کار افراد می‌شود. زیرا برای جابه جا کردن اجسام سنگین از این تسمه‌های صنعتی استفاده می‌شود. هنگام خرید تسمه‌های صنعتی حتما کیفیت آن را مد نظر بگیرید تا با خریدی استاندارد که مقاومت بالایی دارد، بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.