پویش پارت آدرین واردکننده تسمه های صنعتی و ماشینی و تولید کننده وایر شمع در ایران
تولید پژو ۴۰۰۸ با موتور قدرتمندتر توسط دانگ فنگ در چین
khodrobank.com

۸ دی۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 

تولید پژو ۴۰۰۸ با موتور قدرتمندتر توسط دانگ فنگ در چین

درحالیکه در اکثر مناطق آسیایی و اروپایی، پژو ۳۰۰۸ برای مشتریان بازار خودرو، قابل خریداری است اما در بازار چین، شما چنین انتخابی ندارید زیرا که چنین خودرویی، با این اسم و مشخصات، در آنجا وجود ندارد. اما در عوض، فرانسوی‌ها خودروی دیگری با نام پژو ۴۰۰۸ را در اختیارتان قرار می‌دهند.

پژو ۴۰۰۸ که زمانی فقط در ژاپن خط تولید داشت و میتسوبیشی آنرا برای پژو می‌ساخت و از آنجا به برخی از کشورهای خاص، صادر می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ خط تولید جدیدش به کشور چین منتقل شد و خودروسازی دانگ‌فنگ (DongFeng) مونتاژ آنرا برای فرانسوی‌ها انجام می‌دهد. این کراس‌اور، تقریبا همان پژو ۳۰۰۸ است و علاوه بر شکل و ظاهر و نوع طراحی کابین، حتی در ابعاد و اندازه‌ها نیز شباهت زیادی به ۳۰۰۸ دارد.

 

درباره پژو ۴۰۰۸ 

پژو در بازار چین، فقط سه کراس‌اور برای فروش دارد؛ پژو ۲۰۰۸ در رده مدل‌های کوچک، پژو ۳۰۰۸ در رده مدل‌های جمع و جور و پژو ۵۰۰۸ که با اندکی ارفاق، در رده مدل‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد ولی به لحاظ ابعادی، تفاوت معناداری با ۳۰۰۸ ندارد و حتی می‌توان آنرا در همان رده کراس‌اورهای جمع و جور معرفی کرد.

پژو ۴۰۰۸ در مدل ۲۰۲۱ تا پیش از این، در تیپ ۳۶۰THP فروخته می‌شد که موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرتی کمتر از ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر داشت که تمامی این‌ها، با گیربکس ۸ دنده به چرخ جلو می‌رفت. اما هم‌اکنون مدل قوی‌تر و محبوب‌تر این خودرو، یعنی تیپ ۴۰۰THP نیز قابل خریداری شده است. پژو این تیپ را قبلا در سال ۲۰۱۹ نیز معرفی کرده بود ولی در سال ۲۰۲۰ آنرا عرضه نکرد اما از اواخر سال ۲۰۲۱، دوباره فروش آن را شروع کرده است.

 

46354 2021 Peugeot 4008 400THP 1

 

در تیپ ۴۰۰THP با موتور قدرتمند ۱.۸ لیتری توربو روبرو هستیم که می‌تواند حدود ۲۱۱ اسب‌بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر را با همان گیربکس ۸ دنده، به چرخ‌ها ببرد. شتاب این تیپ جدید، هنوز اعلام نشده ولی پژو می‌گوید که حداکثر سرعتش را ۱۵ واحد افزایش داده و از ۲۰۵ به ۲۲۰ کیلومتربرساعت رسانده است. درحالیکه تیپ ۳۶۰THP حدود ۶.۲ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند، اما تیپ ۴۰۰THP علی‌رغم وزن بیشتر و موتور قوی‌تر، فقط ۶.۴ لیتر مصرف دارد.

پژو ۴۰۰۸ در تیپ ۳۶۰THP حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار یوآن قیمتگذاری شده اما پژو برای تیپ جدید ۴۰۰THP، قیمتی معادل ۱۹۳ تا ۲۳۴ هزار یوآن را تعیین کرده است. به صورت کلی، می‌توان قیمت پژو ۴۰۰۸ در بازار چین را معادل ۲۶ تا ۳۶ هزار دلار تخمین زد.

 
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.