پویش پارت آدرین واردکننده تسمه های صنعتی و ماشینی و تولید کننده وایر شمع در ایران
تویوتا فروش اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۲ شروع می‌کند
خبرگزاری تسنیم

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 

تویوتا فروش اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۲ شروع می‌کند

بزرگترین خودروساز ژاپن روز جمعه اعلام کرد که فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت تویوتا موتور، بزرگترین خودروساز ژاپن، روز جمعه اعلام کرد که فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

طبق گفته این شرکت، فروش مدل نیمه شاسی تویوتا bZ4X اواسط سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان از جمله ژاپن، آمریکای شمالی، چین و اروپا آغاز خواهد شد. در عین حال، قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است.

 

p161

 

تویوتا موتور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی را با ۱۵ مدل عرضه کند. اولین مدل از این خط تولید، تویوتا bZ4X خواهد بود.

تویوتا موتور در حال حاضر هیچ خودروی الکتریکی را در خط تولید خود ارائه نمی دهد. این شرکت انواع مدل های هیبریدی و همچنین مدل Mirai با موتور هیدروژنی را ارائه می دهد، اما برای این مدل تقاضا زیاد نیست.

در پایان سال گذشته، دولت ژاپن طرح جدیدی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن باید تولید تمام خودروهای بنزینی و دیزلی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ متوقف شود.

به گفته دولت ژاپن، این رویکرد اقتصاد این کشور را به حرکت خواهد انداخت و حدود ۹۰۰ میلیارد دلار آورده اقتصادی تا سال ۲۰۳۰ و بیش از ۱.۸ تریلیون دلار طی ۲۰ سال آینده ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.